黃師傅與你

提到花牌,大家可能都會聯想到較多見到花牌嘅盂蘭節(農曆七月十四)或者天后誕(農曆三月)。而盂蘭節俗稱鬼節(又叫中元),其中常見燒野俾孤魂野鬼的習俗,如祭祀中那些經生的唸詞所言,為求都是「陽樂陰安」。但查實從事花牌這一行,都無乜話有些特別的宗教成份。若果循花牌行業來計,其實最關事該係拜魯班師傅,因為花牌都係些建築工藝野。

每種宗教,總會有些做信徒就要有決心信守的規條。我自己其實都無話信邊個宗教,實情亦唔識拜神。不過每次幫邊個廟做花牌時,我都照例入廟拜拜,是為一種尊重,到底生意亦是由此而來。另而,雖然掛花牌都無話要摘甚麼吉時,但我阿爸以前都話,這一行都好係要睇《通勝》做人,但我地睇的,不是佢算命術數之類的東西,而是對於中國人同文化社會習俗息息相關的曆法節氣等,所以我對這方面都有興趣認識下。

小時候都有跟人去教會攞奶粉之類,也讀了間天主教學校,亦有個親戚同教會熟些,去過聽,但始終聽唔入耳。我閒來都會讀下佛經,覺得讀下無壞。但其實前世來世係點都無人知,宗教不就體現在現世今生,如點樣影響人個心,修心又影響人個腦,正面可以作為一種心靈的心理扶持,而求安心以外,或也可以係一種警惕,但也忌極端入迷。

宗教其實反該讓人學曉放下,放下權力同慾望,導人向善,助人自助。就如盂蘭節派米,就一方面是種捨的心修,另方面不又可以讓低下階層的人們因這施予而受益?